מה שלמדתי כשחקן בשנת 2017

ציוץ
[ 19459007] שתף 21
[ 19459020] פין
21 מניות

שנה בהרהור.

 

מאז שעזבתי את בית הספר לדרמה, חיי כשחקן הפתיעו וגם אכזבו. זו לא הייתה הפורענות שאותה ניבאתי, וגם לא ההצלחה הגועשת לה קיוויתי בשקט. במקום זאת זה התפתל, ותקופות ארוכות ללא עבודה הופרעו על ידי מגוון האקראיות ביותר של עבודות משחק שיכולתם לחשוב עליהן. קריירת המשחק שלי עוצבה יותר על ידי צירוף מקרים ומזל מאשר מכל פעולה ברורה מטעמי.

 

התחלתי את 2017 בדרכי הרגילה. התחדשתי לאחר שביליתי את חג המולד בעיר הולדתי האידילית בקווינסלנד, אוסטרליה. משהו באוויר הים ההוא וכמה שבועות עם משפחתי תמיד מחזיר אותי לסידני כשהוא מרגיש מחיה ומוכן לעשות הכל. ושוב עוד שנה כשחקן בסידני .

 

2017 ציינה את השנה החמישית שלי מאז שעזבתי את בית הספר לדרמה . עד כה התפעלתי מהתעשייה. במובנים רבים זה היה קשה לצפוי, אבל זה היה גם טוב לב. אדיב בדרכים כמעט אקראיות: תפקידי נחיתה בגלל חברים, לקבל הופעות על גב אודישנים מחצי לב, או בלי לעשות אודישנים בכלל, להיכנס לסרטים בגלל הגובה שלי או השיער שלי, או בגלל שזה היה נוחות, או פשוט בגלל שמישהו אמר “כן, הוא בסדר”.

 

חמש השנים הללו הוכחו בלתי צפויות יותר ממה שציפיתי. אני חושב שהייתה לי הרעיון של הצלחה מרקיעה או כישלון שאי אפשר לערער עליו, ובמקום זאת אני שוהה בסוג של מכשיר כור. שחקנים רבים נתנו לעצמם מפורסמים חמש שנים “לעשות את זה”. בהחלט לא “הצלחתי”, אבל אולי אני עושה יותר טוב ממה שהייתי לפני חמש שנים, אבל שוב, מי יודע.

 

מה שהכי נהנתי השנה זה לחזור לתיאטרון. עברו שנים מאז שהייתי חלק מהפקה ראויה של תיאטרון והשנה הציעו שלוש הזדמנויות פנטסטיות.

 

זה היה מעורר השראה ומחזק מחדש לעבוד שוב בתיאטרון, הבמה תמיד הייתה התשוקה שלי כשחקן. אני כל כך אסיר תודה על ההזדמנויות השנה ועל המיקוד שהעניק לי. מחוץ לעבודה שלי על הבמה, הייתה זו שנה שקטה. עם זאת, הרגשתי השנה יותר השראה מאשר לרוב, ובהחלט למדתי המון.

 

יכולתי להמשיך ולהמשיך, אבל זה לא קשור רק לי. אני רוצה לשתף אתכם בכמה שיעורים שלמדתי משנת 2017. עכשיו תוכלו ללמוד מהטעויות שלי, כדי שלא תצטרכו להשקיע את השנה הבאה בהכנתן …

 

1. עקוב אחר המילה הכתובה היטב

 

work on great writing as an actor

 

בתחילת 2017 קראתי את ” החיים שלי בחלקים ” שנכתב על ידי בריאן קרנסטון מ תהילת Breaking Bad . הוא כתב ספר אישי מדאיג על חייו ועל הקריירה שלו ואיך השניים אינם נפרדים. זו קריאה נהדרת.

 

קרא: ביקורת ספרים מלאה כאן

 

עצה אחת שנשארה איתי היא זו: עקוב אחר המילה הכתובה היטב . זה הכלל שקראנסטון חיה כשניווט בקריירה שלו: עבודה על פרויקטים שבהם הכתיבה מרגשת ומעוררת אותך. מצאתי שזה מאיר ומיד לקחתי את זה כמנטרה שלי.

 

כולנו יודעים את החשיבות של כתיבה נהדרת וכיצד היא סלע האם של משחק נהדר, אך לעיתים קרובות אנו מובלים על ידי גורמים אחרים: משלם, תהילה, ידוע לשמצה. כמובן שיש תמיד גורמים אחרים שלא ניתן להתעלם מהם, אבל החלטתי מיד לאחר שקראתי את חמש המילים האלה שתמיד אעבוד על פרויקטים שבהם כתיבה נהדרת הייתה המוקד העיקרי. אם תסריט היה נותן לי את הבאז הזה, אתה מכיר את זה, הייתי עושה את זה; אם זה היה כתוב בצורה גרועה הייתי בחוץ, לא משנה המחיר.

 

כלל פשוט זה השלים אותי עם עקרונותיי ושירת אותי במהלך השנה. זו הסיבה שלקחתי הפקת תיאטרון עצמאית מתגמלת להפליא והסיבה שהפרויקט הצליח כל כך. אני ממליץ לעבוד תמיד על פרויקטים עם כתיבה נהדרת.

 

2. אמור “כן”

 

לעיתים קרובות יש תחושה של זכאות בקרב בוגרי בתי ספר לדרמה. ראינו כמה בני גילו פגעו בהוליווד, ועוד כמה מהם שולטים בסבונים המקומיים והתהילה האשליה הזו קרובה לדאגה. למרות שזה מרגש, זה גם מתיש. זה קובע תקדים וטון. הטון שהיצירה הלגיטימית היחידה היא הדברים בתשלום, או הדברים שעל גבי מסך טלוויזיה. מהופנטתי מכך והמשמעות הייתה שהמוקד של השנים הראשונות מחוץ לבית הספר לדרמה היה תמיד הסרט ו עבודת הטלוויזיה , כשלמעשה תיאטרון תמיד היה המטרה שלי.

 

מה שלמדתי מאוחר מדי היה שאם התשוקה שלך היא לתיאטרון, אז זה הוקם באמצעות הסצינה העצמאית (בעיקר ללא תשלום). למרות שזה יכול להיות תהליך אסיר תודה לעיתים, זה המקום בו אתה מחדד את מלאכתך ובונה לאט לאט שם ומוניטין. במיוחד באוסטרליה, שם הסצנה המקצועית כל כך קטנה, ואפילו שחקנים מקצועיים לא יכולים שלא לטבול בעולם האינדי פה ושם, העבודה ללא תשלום / בתשלום כל כך חשובה. הלוואי והייתי משחרר את האגו שלי מוקדם יותר והתחלתי לעבוד! חלק מהתיאטרון הטוב והמאתגר ביותר הוא במגזר העצמאי.

 

3. תפסיק להתלונן

 

Whinging

 

2017 הייתה גם השנה בה נחתתי תפקיד בחברת תיאטרון חלומות. זה היה תהליך מתגמל, אבל קשה. שעות ארוכות ועבודה בתנאים קשים, והרגל ישן הרים את ראשו המכוער: מתלונן. מצאתי את עצמי מתלונן על סוגיות שהיו לי, ונקלעתי לחור השחור של הרכילות והיבבות עם חברי השחקנים.

 

למרות שהצלחתי לחלץ את עצמי מזה לרוב, ראיתי כמה זה מגוחך. ראיתי כמה יחס חסר תועלת ומזיק יכול להיות שלילית. קשה להביא חיוביות למצב, אבל מי שכן הביא אנרגיה ופתיחות לחדר החזרות והייתי אסיר תודה על כך. הם היו אלה שרציתי לעבוד איתם שוב.

 

קרא: מדוע הרכילות הופכת אותך לשחקן רע

 

4. האודישנים לתיאטרון מוזיקלי מפחידים

 

השנה התייצבתי באודישנים לספר המורמונים , מחזמר ברודווי עטור הפרסים שבסופו של דבר עשה את דרכו לאוסטרליה באופן מקובל.

 

איכשהו קיבלתי את האודישן. עשיתי אודישנים למחזות זמר בעבר, אבל אף פעם לא משהו בסולם הזה, וזה היה מפחיד.

 

32 ברים של שיר ו 6 חברי פאנל. זה היה כמו להיות באיידול אוסטרלי. איכשהו הצלחתי לקבל שיחה חזרה ואז כמה. בכל שלב נדחפתי לגבול, הרגשתי כמו הונאה בכל צעד, אבל למדתי המון.

 

הכבוד שלי למבצעי התיאטרון המוזיקלי הרקיע שחקים אחרי אותה חוויה, והבנתי כמה הייתי רפה עם האודישנים הקבועים שלי. רק בגלל שאני לא צריך לרקוד או לשיר באודישן לסרט או לתוכנית טלוויזיה, זה לא אומר שאני לא צריך לעבוד. עשיתי מספר אודישנים עצלנים בשנת 2017 ונחשו מה? מעולם לא הנחתי אותם.

 

בשנת 2018 אני מצפה לצלול לעומק ולהגיע לאודישנים כהזדמנות לפעול. לא אי נוחות כמו שהם מרגישים לפעמים. וודא שאתה תמיד אסיר תודה על האודישנים ותן להם את הכל!

 

קרא: כיצד להתכונן לאודישן

 

5. רוץ מרוץ משלך

 

2017 הייתה שנה נוספת בה ראיתי חברים ובני גילם עולים עלי מכל הבחינות. חברים שלמדתי עם הופעות מאסיביות שהוזמנו, קיבלו תשלומי כסף גדולים ועשיתי קפיצות מסיביות בקריירה. במקביל לשחקנים אחרים שהיו מאחוריהם שנים של הצלחה הייתה שנה שקטה, וחלקם השליכו את המגבת כולם יחד.

 

ככל שאתה נשאר יותר במשחק המשחק אתה רואה את ארעיותו. אתה רואה איך שחקני קריירה עשויים מתוך הרגל ועקביות, לא ברגעי תהילה חולפים. כמובן שתמיד יהיו כאלו שרקיעים שחקים להצלחה, אך בדרך כלל אנשים עם כישרון אמיתי מגיעים לאט אל פני השטח. אתה מתחיל לראות את אותם אנשים בתכניות, או זוחל לשיחות נוספות בליווי “כן הם היו גדולים בזה” וכן הלאה. עבודה קשה אכן משתלמת בסופו של דבר.

 

אני נזכר בהשראה ולהריץ אותי לנהל את המירוץ שלי. לחיות לפי הכללים שלי וסמוך על הכישורים שלי. קנאה היא בורות.

 

6. כוחה של העבודה הקולית

 

כפי שציינתי זו הייתה שנת עבודתי בתיאטרון. ועבודה בתיאטרון הזכירה לי שוב את החשיבות של העבודה הקולית וכמה הזנחתי את קולי מאז בית הספר לדרמה.

 

כשלא נכנסת לאודישן תוך 3 חודשים קשה לקום ולעשות חימום קול. זה מרגיש חסר מטרה ובזבוז זמן, אבל זה לא. העבודה על הקול שלנו חשובה כל כך למתי שההזדמנויות יגיעו. והם יבואו.

 

אם לא תעשה את העבודה, יאכלו אותך בחיים באודישנים על ידי מי שעובד כל הזמן על קולם.

 

ראיתי גם כמה חשובה שליטה בשפה. איך אתה צריך להיות גמיש וזריז כשאתה עובד עם טקסט כדי להחיות אותו לחיים, במיוחד כשאתה עובד על הקלאסיקה.

 

לך תעשה חימום קול !

 

7. זכור את תשוקתך

 

passion for acting

 

בחתירה לקריירה כשחקן אנו יכולים לעתים קרובות להיות מרירים. תמיד יש שחקן שמוכן להיפגש לקפה כדי להגיד לך כמה הכל גרוע, ולעיתים רחוקות מאוד יש מישהו שיש לו תקווה. אנו כל כך טובים למצוא את התקלה בדברים שאנו מאבדים את ראיית האהבה התמימה שלנו למשחק.

 

נזכרתי שציניות אינה נגמרת. כל שחקן נהדר, סרט נהדר, רומן נהדר, כל דבר נהדר, יכול להיות קרוע לגזרים על ידי מישהו, במיוחד באינטרנט. אז למה לקנות בזה? מדוע לאפשר לגישות הבלתי נמנעות שלהם להשפיע על משחקך? עשה את העבודה וסמוך על האינסטינקטים שלך. עבוד עם אנשים בשנה החדשה שמעוררת אותך.

 

אני מקווה שבהשתקפות כולנו נוכל ללמוד מהסיפורים המצליחים שלנו ומהטעויות שלנו. אני מעודד את כולכם לעשות את אותו הדבר, וכמו תמיד תרגישו חופשי לשתף אותנו ולקשר איתנו באמצעות פייסבוק, אינסטגרם ואימייל. אנחנו אוהבים לשמוע ממך. שנה טובה!

 

ציוץ
[ 19459007] שתף 21
[ 19459020] פין
21 מניות

השאירו פרטים למידע נוסף על השירות ונחזור אליכם בהקדם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

תגובות פייסבוק

תגובות חשבון וורדפרס

כתיבת תגובה