אמיתי, ומעניין …
מה שאתה לא מבין, סידני, זה שאמיתי זה טוב. מעניין עדיף.
אתמול הקשבתי לפרק האחרון של Off Camera, פודקאסט נהדר בו סאם ג'ונס (צלם ובמאי) מראיין שחקנים וקריאייטיב. בפרק סם משוחח עם כוכב העל ההוליוודי מאט דיימון. מאט אמר משהו בראיון שמצאתי ממש מעניין ורציתי לשתף אתכם: זה לא רק להיות אמיתי או אמין, אלא גם על הצעת אפשרויות מעניינות.
כשחקן צעיר מטרת הליבה שלו, כמו רובנו, הייתה להיות אמינה. להיות אמיתי. וזה עדיין ותמיד יהיה מטרה ראויה להערכה. אבל כמו שהוא אמר, זה לא מספיק. בראיון הוא סיפר לאנקדוטה על סטנלי קובריק …
קובריק ביים את השחקן האגדי סידני פולוק ב- Eyes Wide Shut . סידני עבדה על סצינה ובצילום 78 איבד אותה! הוא פנה לקובריק להתרגז מכמות הצריכה. הוא חזר על כל המחקרים שביצע ודרש שמה שהוא עשה היה אמיתי. "זה היה אמיתי!"
וסטנלי אמר, "מה שאתה לא מבין בסידני זה שאמיתי זה טוב. מעניין עדיף. "
אני נאבק ללא הרף ברעיון "משחק טוב". והדבר הראשון שעולה תמיד בראש הוא "להיות אמיתי". אפילו בשיעורו של שייקספיר בעצתו הידועה לשחקנים הוא אומר, "להחזיק מראה עד הטבע" ומעודד שחקנים לחקות את האמת שנמצאת בחיים האמיתיים. אבל אני צופה בשחקנים רבים שהם כל כך אמיתיים, אבל משום מה העבודה לא מעוררת.
אני מאמין שזה בגלל שזה לא שובה אותנו. השחקן יכול להיות אמיתי, אבל הם לא עשו שום בחירות. הם לא השתמשו ביצירתיות שלהם. לא הייתה להם דעה על העבודה ולכן עדיפות "אמיתית", שפירושה לעיתים להיות קטן ומאוורר, במקום להיות אמיץ ולקבל החלטות מעניינות.
עכשיו חששתי לכתוב את זה, שזה יחזיר את כולכם לדרמה בתיכון, ומתחרים להיות התלמיד הכי ביזארי ומופתי שאפשר. מרחב בו שיבחנו אותנו לדמויות מפוארות ובחירות אנרגטיות גבוהות. עם זאת, מעניין לא הולך יד ביד עם היותנו בראש, אם כי לפעמים זה יכול להיות. מעניין הוא בעקבות אינסטינקטים שמגיעים אליך בזמן שאתה עובד. ולהיות אמיץ מספיק לסמוך על עצמך ולא לעשות את מה שאתה חושב שאנשים אחרים היו רוצים.
התחושה הזו כשמגיע אליך רעיון סופר אקראי, מהנה ונפלא כשאתה קורא את התסריט או באמצע החזרות או אפילו הצגה – אמור "כן !!!" אל תאפשר לקול השלילי הזה להיכנס הראש שלך אומר "לא, הבחירה הזו לא טבעית, זה מטורף ויגרום לך להיראות כמו אידיוט." אתה צריך להילחם נגד מה שאתה חושב שהוא "נכון" לסצינה ולבטוח בפרשנותך האינסטינקטואלית לתסריט . כולם ייחודיים, כך שהפרשנות שלך לתסריט כבר מעניינת מטבעה. עבוד עם סילוק הקול הרע הזה שאומר לך "לא", והתאמן להאזנה לקולנוע שאומר "כן!" אל תפחד לנסות משהו חדש ושונה, אין לך מה להפסיד. יתכן שזה לא יעבוד במוצר הסופי, אבל זה יכול להוביל אותך לגילוי נוסף, ואז עוד ועוד ואז אחר!
אז הנה לך את זה, תמיד התמקד בכך שאתה אמיתי, ואמין, אבל אל תשכח שגם אתה צריך לעשות בחירות. אתה צריך להשתמש בדמיון שלך ולבטוח באינסטינקטים שלך אם אתה רוצה שקובריק יהיה מאושר.