אתגרי המשחק

תוכן עניינים
ציוץ
[ 19459007] שתף 41
[ 19459020] פין
41 מניות

ישנם הרבה אתגרי משחק שונים, אך רציתי לעבוד למרות כמה מאלה שהתמודדתי כל יום כשחקן ומורה. כל אחד מאיתנו התברך בחוזקות. כמה שחקנים שאני מכיר יכולים להביט בתסריט קומץ פעמים, וזה מונח היטב בזכרונם. עבור אחרים החימום הקולי שלהם מורכב מסיגריה ופחית של רד בול, והם נשמעים יותר טוב ממני אחרי ההתחממות שלי (שעה של התגלגלות על הרצפה.) חשוב להכיר בחוזקות שלך, אבל אם אנחנו באמת רוצים כדי להיות שחקנים גדולים אנחנו צריכים לעבוד דרך האתגרים האישיים שלנו. אני רוצה להתבונן בכמה מאותם אתגרים נפוצים שעומדים בפניהם של שחקנים, ולראות אם אוכל להציע תובנות כלשהן כיצד תוכלו להתחיל לעבור אותם.

 

זיכרון

 

זה מתסכל אותנו כשאנשים שואלים את השאלה הרב שנתית “עבודה נהדרת, איך למדת את כל השורות האלה?” הם לא מבינים כמה יותר עבודה יש ​​כדי להציב על הבמה! אבל למידת שורות זה אתגר. וגדולה. זה יכול להיות גורם עצום ללחץ, ואם אתה לא יכול ללמוד בבטחה את הקווים שלך, זה יכול להוביל לפעולה מכנית ומנותקת.

 

עבורי הפיתרון הוא זמן ותכנון. מעולם לא הייתי טוב בלמידה של קווים, אבל אני טוב בתכנון. אני קובעת תאריכים כשאני רוצה לצאת מהספר, ואני דואגת שאגיע לשם. אם אתה יודע שלוקח לך 3 שבועות ללמוד שורות, אז תן לעצמך 3 שבועות! אם זה לוקח לך רק כמה ימים, אז תן לעצמך כמה ימים.

 

אני גם מוודא שאף פעם אני לא לומד את הקווים. אם אתה מבין באמת את התסריט שלך ואת המילים שאתה אומר, מטבע הדברים יהיה קל יותר ללמוד את השורות האלה. זו הסיבה שכל כך הרבה סטודנטים נאבקים ללמוד מונולוגים של שייקספיר . הם לא מבינים לגמרי את התסריט ואז זה כמו ללמוד מדריך בטיחות, בספרדית! תלמד את השורות שלך הרבה יותר מהר אם תעשה תחילה את ההכנה על התסריט שלך. וודא שאתה מבין את הכוונות מאחורי הקווים, כי אם אתה יכול ללמוד את המחשבות, אתה יכול ללמוד את הקווים.

 

למידע נוסף על קווי למידה.

 

פחדים

 

אתה יכול לעלות 100 פעמים על הבמה, אבל אם אתה תמיד חוזר למה שאתה יודע ומרגיש בנוח איתו, זה לא יביא אותך לשום מקום.

 

אם היה דבר אחד שיוביל לשיפור שחקנים יותר מכל דבר אחר, זה היה להתגבר על הפחדים. הפחדים שלנו הם שמעכבים אותנו מכל מרכיב של משחק נהדר. בין אם זה מעכב את רגשותינו, או מונע מאיתנו להתחבר לשחקן האחר, או לאלץ אותנו להיות שטחים ובטוחים בהופעות שלנו. עבור חלקם, הפחדים שלהם אולי לא ידרשו דלי לפני כל אודישן, אבל זה עדיין יכול להעכב את הפוטנציאל שלהם כשחקנים. כך או כך עלינו לנסות ולהפחית את הפחדים האלה כמיטב יכולתנו. או לכל הפחות, ללמוד לקבל ולעבוד איתם – במקום נגדם.

 

התשובה היא תרגול . כמו בכל דבר, ככל שאנו עובדים יותר על הבמה או על המסך, כך הוא הופך לטבע שני. החוויה שלנו הופכת לבסיס לעבוד מאיתנו. יכולתי לעודד היפנוזה, דיקור ומנטרות, אבל התשובה הפשוטה היא שעליך לעשות את זה יותר. אבל הנה האזהרה: אתה לא יכול להמשיך לשחק בזה בטוח. אתה יכול לעלות מאה פעם על הבמה, אבל אם אתה תמיד חוזר למה שאתה יודע ומרגיש בנוח איתו זה לא יביא אותך לשום מקום. המשך לדחוף את עצמך, עבוד על סקריפטים מאתגרים וחקור דמויות מחוץ לאזור הנוחות שלך. ככל שאנו מותחים את עצמנו, כך אנו פוחדים פחות.

 

נסיבות נתונות

 

צפיתי בשני שחקנים נפלאים שפועלים בסצינה מ”דרך המהפכנית “בכיתה שלשום. היה קו שבו דמותו של פרנק (בגילומו של לאונרדו דיקפריו) מתייחסת לשני חברים שממתינים בחוץ: Shep ו- Milly . אבל מי לעזאזל האנשים האלה! המורה עבד עם התלמידים כדי לפרט את שני השמות הללו, והביא אותם להחליף מישהו בחייהם האמיתיים עבור שף ומילי. וזה הצליח. פתאום שני השמות האלה שהשחקן מיהר להם בעבר, קמו לתחייה והיו להם משמעות.

 

זהו אחד המפתחות למשחק נהדר! עלינו לבצע את העבודה על מנת להחיות אנשים, מקומות, אירועים וחפצים לחיים, כאשר הם במציאות – הם דמיוניים לחלוטין, ואולי אין משמעות עבורנו. בין אם זה מעניק אבזרה, או מתאהב בבן / ת הזוג שלך / ת לסצינה, חובה להתחבר לנסיבות הנתונות של כל סצנה.

 

מורים ממלא מקום מנסים לפתור זאת מאז שסטניסלבסקי ניסח לראשונה את שיטת המשחק שלו. עבור מורים מסוימים כמו איוונה צ’ובבוק , הפיתרון הוא החלפה . עבור אחרים כמו סטלה אדלר ו דקלן דונלן זה הדמיון, ומציאת דרכים להתחבר למציאות של התסריט. לא משנה לאן תלך, שום דבר לא יכול להיות ממהר להתעלם ממנו. עליכם להתחבר בכנות לנסיבות הנתונות שלכם וזה המפתח להופעה אותנטית ומשכנעת.

 

למידע נוסף על נסיבות נתונות.

 

רגש

 

הרגש עולה יותר מכל דבר אחר כששחקנים מושיטים אלי. איך אני מתחבר לרגש? איך אני בוכה? איך אני יכול להיות יותר רגשי? והכי מצחיק הוא שרוב מתודולוגיות המשחק הגדולות אינן שמות דגש על רגש. רגש הוא תוצר לוואי של מעבר אחרי מה שאתה רוצה בסצינה.

 

אמנם אנו רוצים להיות פתוחים לרגשות שלנו, אך הם אינם המטרה. יש אין ספור דוגמאות לאנשים שחווים טרגדיה וחשים קהות מוחלטת, פרגמטית או כועסת. הרגשות שלנו אינם ניתנים לחיזוי, והם צריכים להיות כאלו במשחק שלנו. כאשר אנו מתמקדים בהשגת רגשות מסוימים אנו מתמכרים לעצמנו, והסיפור אבוד.

 

הפיתרון הוא לבזבז את זמנכם לגלות את כוונת הכותבים. אם אתה עובד עם במאי או שחקנים אחרים, עבד איתם. חקרו את הסצנה ומדוע היא חלק מהסיפור. ברגע שתגלו זאת ותוכלו להבין מה אתם רוצים בסצנה ולמה אתם ממשיכים להיות שם, תוכלו לנגן את הסצינה באמת.

 

אם אתה מבין את הסצינה ותירגע מספיק – הרגשות יבואו.

 

סוגיות טכניות

 

כולנו פגשנו שחקנים ששונאים תיאטרון כי זה לא “אמיתי”. הם מרגישים שהם צריכים להקרין או להשתמש בגרפיקה וכולם עוסקים ב”ריאליזם “ולהיות” אמיתיים “. ובכן, קודם כל הרשה לי לומר לכם שאין מדיום שמאפשר לשחקן לעבוד ללא מלאכה. משחק קולנוע וטלוויזיה נשען מאוד על חסימה, פגיעה בסימנים ובעל קווי עיניים מתאימים – רק אם נזכיר כמה. מה שנראה לי אפילו יותר מצחיק, זה כששחקנים שונאים תיאטרון כי זה מרגיש מזויף. ביצירת קולנוע מודרנית אתה נמצא לעתים קרובות כל כך באולפנים גדולים, אתה עובד עם מסכים ירוקים ועיניים מזויפות – שלעתים קרובות יש לך פחות לעבוד איתם מאשר בתיאטרון. הדמיון עלה שוב לחזית המשחק!

 

אז כן, סוגיות טכניות תמיד יהיו חלק מהעבודה שלך כשחקן. השאלה אם כן היא; איך אתה מתחתן עם מיומנות טכנית, האם יהיה אמת? תרגול.

 

מלאכת הבמה או מלאכת מסך , באה עם הזמן. הדרך היחידה שאתה יכול לגרום להכות את חותמך להרגיש טבעית היא להתאמן על להכות את הסימנים שלך. הדבר נכון גם למציאת מחשבותיכם על הקיר הרביעי בתיאטרון. הדברים האלה מרגישים לא טבעיים. ופשוט לכעוס על זה לא יעזור.

 

בכל המדיומים, אם לא ניתן לראות או לשמוע אותך אז להיות אמיתי לא נחשב לשום דבר. אם אתה מבצע את המשחק הגדול ביותר אי פעם ולא נמצא בפוקוס, לא תבצע את העריכה. אם לא שמעתם על הבמה, הדמעות שלכם לא ימתנו את הטרדה של הקהל שלא יכול לשמוע את הסיפור!

 

הבן את ההיבטים הטכניים של המדיום שאתה עובד איתו ואז תרגל אותם. משחק הוא מלאכה ככל שהיא אמנות.

 

אמינות

 

אחד האתגרים הגדולים ביותר עבור שחקנים הוא להיות אמין ואמיתי. למעשה, עבור רוב השחקנים זה כל מה שהם מחפשים. וזו מטרה אצילית.

 

על מנת שכל סיפור יתעורר לחיים, זה חייב להיות אמין, עלינו “להחזיק מראה בפני הטבע”, והקהלים טובים מאוד לראות זיופים. התשובה היא רב גונית …

 

תחילה מכל מה שאתה צריך כדי להירגע . וכן, שום דבר לא מרגיע יותר מאשר מישהו שרק אומר לך להירגע. אבל אם אתה נוח ורגוע, לרוב, זה פותר את הבעיה. רוב השחקנים, אפילו שחקני הקריירה המוקדמים, יודעים בפנים מתי הם מזייפים את זה. הבעיה היא שהפחד גורם לנו לא להתחייב ולעשות דברים מוזרים. הדרך הטובה ביותר למצוא רגיעה זו היא שוב תרגול. ככל שתעבדו על סצנות ומונולוגים כך תשפרו טוב יותר. במיוחד אם אתה יכול לעלות לבמה או למסך ולעבוד בסביבות מסוימות שדוחפות אותך מחוץ לאזור הנוחות שלך.

 

שנית, אתה צריך להבין באמת את העולם שאתה נמצא בו. שוב זה חוזר לקשר ההוא שיש לך עם הכותב. היכולת להבין ולפרש את כוונת הכותב היא דבר חשוב ביותר בהצלחתך כשחקן. אם אתה יכול להבין את הכוונה הזו, ולהתחבר לנסיבות הנתונות של הסצנה, אתה תהיה בדרך.

 

לבסוף, אתה צריך להרפות מהאגו שלך. אתה יכול להיות רגוע, ולהבין מוחלט את הסצנה, אבל עדיין להיות כמו שחקן פנטומימה. “משחק גדול” או “משחק מזויף” נובע לעתים קרובות מניסיון להרשים קהל, או לפצות על חוסר הכנה. המפתח למשחק אמין הוא חיבור עם בן / בת הזוג שלך לסצנה (או עם הקהל במקרים נדירים כמו סולו של שייקספיר). אם אתה יכול להרפות מהרצון להתחבב ולהתפעל, ובמקום זאת להתמקד במציאות של הרגע – המשחק שלך יהיה אמין. אנחנו יודעים מה זה להיות אנושי, כי אנחנו אחד. כל שעלינו לעשות הוא להבין את הסיפור, להירגע ולרפות מהניסיון לעשות כל דבר אחר מלבד להתחבר לשחקן של השחקן האחר.

 

מסקנה

 

המשחק קשה. ואלה רק כמה מהאתגרים העומדים בפנינו כשחקנים. אבל כפי שאתה יכול לראות ממאמר זה יש תקווה. ובעיקר זה חוזר לשני דברים: תרגול, והבנת תסריטים. הבעיה היא שהשחקנים מתרגלים להתאמן, במיוחד כשאתה לא עובד או אפילו מבחן. זה יכול להיות קשה למצוא מוטיבציה לקרוא מחזות נוספים ולפרק סצנות. זו הסיבה שיצר את מועדון הסצנות המקוון שלנו . זה מקום לעבוד עליו על סצינות ומונולוגים מדי חודש. אתה מקבל גישה גם ליותר מ 2500 הצגות, ורבים שאתה יכול לצפות בהם (אם אתה עצלן במיוחד). אם אתה זקוק לאחריות מסוימת בכדי לתרגל את משחקך, בדוק את [StageMilk Drama Club והצטרף למאות שחקנים דומים אשר משתפרים במלאכה ככל שחולף כל יום.

 

ציוץ
[ 19459007] שתף 41
[ 19459020] פין
41 מניות

השאירו פרטים למידע נוסף על השירות ונחזור אליכם בהקדם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

תגובות פייסבוק

תגובות חשבון וורדפרס

כתיבת תגובה