אל תכוון את חברך לשחקן

ציוץ
[ 19459007] שתף 4K
[ 19459010] פין 3
4K מניות

[19459243]

] זו הייתה אחת הרמות שנחשבו במוחי בבית הספר לדרמה “אל תביים את חברך השחקן“, ומאז ניסיתי לחיות לפי זה. עם זאת, מאז היותי בענף, שמתי לב שגם בסביבות מקצועיות לתיאטרון ישן זה אין דרך לחדור לחדרי חזרות.

 

כאשר ננזפתי לראשונה על הבימוי של שחקן אחר לא ממש הבנתי. עד לימודי דרמה, משחק תמיד היה שיתופי פעולה. לעתים קרובות היו חילופי דברים בין שחקנים כמו “נסה את זה” או “אני לא אוהב את זה” וכן הלאה. הסיבה לכך היא בעיקר כי בשיעורי משחק או בהפקות חובבים אתה לעיתים קרובות נשאר בעצמך להכין סצנה או “סדנה” רעיון. עם זאת, במסגרת מקצועית, יש לך במאי. אם שלך טוב, הם יובילו את ההפקה לעבר חזון מגובש, ויעבדו עם השחקנים כדי לוודא שהם מרגישים נתמכים ובטוחים בעבודתם. האונייה אינה עומדת עליך ליצור סצנה מרתקת, אלא על הבמאי .

 

כמובן ששחקנים באופן אינדיבידואלי צריכים להיות יצירתיים ולהציע רעיונות, שלעתים מעורבים בשחקן האחר: “מה דעתך שנינו להיכנס יחד לסצנה זו …” או “אכפת לך אם היינו ממשיכים לחיבוק עד רגע זה ? ”. רעיונות מסוג זה חיוניים ליצירת תיאטרון נהדרת, והם בסדר גמור כאשר הם עוברים על הבמאי.

 

directing a professional play

 

תלוי בתרבות חדר החזרות, יתכן שניתן לשחקן חופש רב להציע רעיונות. בחדרי חזרות עם שחקנים מנוסים מאוד נראה שלמאים כמעט ולא עושים כמעט דבר והשחקנים מעודדים לעקוב אחר האינסטינקטים שלהם, שהם בדרך כלל די טובים. חדר חזרות מסוג זה הוא מה שכל שחקן חפץ בו, אבל גם כשנותנים לך הרבה חופש, הבמאי עדיין שם בכדי להנווט את המחזה מהצד. יצירת סביבה שיתופית מניסיוני תמיד מובילה להצגה טובה יותר.

 

הבעיה היא כששחקנים לוקחים את זה צעד אחד קדימה ולובשים את כובע הבמאי בעצמם. כשאתה חוצה לטריטוריה הזו אתה מוריד את עצמך מהשחקנים המתחדשים לשחקנים בכל הרמות שעומדים בעבודה משותפת על הפקה. לא אמורה להיות היררכיה בין שחקנים ברגע שתדרוך על רצפת חדר החזרות.

 

גם אם אתה עובד עם מריל סטריפ, היא יודעת שכדי שהסצינה תעבוד, אתה צריך להרפות מהאגו שלך ולעבוד יחד כשווים. לא בהקשר של הסצנה, הדמות שולטת בשלטון, אך מתחת לדמויות על שני השחקנים לעבוד יחד כדי שהסצינה תצליח לשגשג. בכך שאתה אומר לשחקן האחר מה לעשות, או לביים את השחקן האחר, אתה מפר את הקשר ההוא. אתה אומר שאני יודע יותר ממך. אתה מגביל את הבחירות שלהם, שהן יקרות ערך כמו שלך, והכל בגלל שאתה מרגיש שאתה צריך “יותר” מהשחקן האחר.

 

הדבר מסתכם בכך שהוא מאפשר לכל אחד מהאנשים בתהליך הפקת מחזה להשתמש במערך המיומנות שלהם. במאי נשכר בגלל יכולתו לביים ולעבוד עם שחקנים; ושחקן נשכר לביצוע דמות במחזה. אם אתה מרגיש שסצינה לא עובדת, התבונן פנימה לפני שתתחיל להגיד לשחקנים אחרים מה לעשות.

 

בימויו של חבריך לשחקן כשחזרו על מחזה הוא צורה גרועה, אבל זה אפילו יותר בעייתי על הסט. הזמן מוגבל הרבה יותר ולעיתים יתכן שאתה עובד עם שחקן שאין לך קשר איתו. במסגרת זו לא הייתי אומר בשום פנים ואופן לשחקן האחר מה לעשות. גם אם הם נותנים לך שום דבר לעבוד איתו. אם יש לך נושא מרכזי משוך את הבמאי הצידה, אבל אם להיות כנה הייתי עושה זאת רק במקרים הקיצוניים ביותר. כשחקן אתה צריך להתחיל להתרגל לעבוד מול משחק רע. זה יקרה לעתים קרובות למדי.

 

המשחק מגיב. זוכרים את הפתגם המפורסם האחר? כולנו יודעים כמה מועיל זה עובד מול שחקן נהדר, אבל אם אתה לא – עבד עם זה. כשאתה עובד עם מה שמולך, אתה עשוי להיות מופתע ממה שקורה לביצוע של השחקן האחר. אם אתה משחק את הבחירות שלהם וחי במציאות של הסצנה, הם בדרך כלל מוחזרים לחיים ומתחילים לתת לך יותר. אתה יכול לשפר את הסצנה לפי מה שאתה מביא אליו, ולא על ידי אומר לחברך לשחקן מה לעשות. או גרוע מכך, מה לא לעשות.

 

אם יש לך קשר טוב עם השחקן שאתה עובד איתו ואתה מרגיש שהם פתוחים להצעות, בכל דרך, עבדו זה עם זה. אבל גם אז לדרוך בקלילות. עשה זאת תמיד ברוח ההצעה של רעיון, ולא בכיוון. לדוגמה, “אולי תוכל לנסות את זה …” או “היה לי רעיון, היה אכפת לך אם הייתי מציע משהו?” וכן הלאה.

 

אם היית מקבל את זה, אתה יודע כמה זה יכול להיות מתסכל. זה יכול לגרום לך להרגיש כאילו הבחירות שלך אינן תקפות ולהכניס תודעה עצמית לעבודה שלך. זה גם מפריע לתהליך החזרות ויכול לבלבל את סיפור הסיפור אם אתה מנסה לקחת כיוון מזוויות רבות.

 

בימוי של שחקן אחר הוא הרגל שהכי טוב להימנע ממנו כמעט בכל תרחישי המשחק. עדיף לעבוד קודם על עצמך, לראות אם זו העבודה שלך, ולא השחקן האחר, זה שגורם לסצנה לשטוח. נסו להרפות מאחריות ההפקה כולה; אתה חלק אחד בהרכב של שחקנים, מעצבים, מפיקים ומנהלי במה אחרים.

 

זה יכול להיות די משחרר להיכנע למה שאתה מקבל מהשחקן האחר בסצנה ולעבוד איתו הכי טוב שאתה יכול. זהו אחד מכללי הזהב שאפשר לחיות בקריירת המשחק שלך וזה ישרת אותך היטב בחדר חזרות: אל תכוון את חברך לשחקן.

 

למידע נוסף על האופן בו דברים עובדים בסביבה מקצועית …

 

בואו והצטרפו אלינו לתכנית שלנו למשחק. כל המטרה שלנו היא להתמקד בעזרה לתלמידים לצמוח כשחקן ולהכין אותם לקריירה בענף זה.

 

ציוץ
[ 19459007] שתף 4K
[ 19459010] פין 3
4K מניות

[19459032 ]

השאירו פרטים למידע נוסף על השירות ונחזור אליכם בהקדם

שיתוף ב facebook
שיתוף ב whatsapp
שיתוף ב twitter
שיתוף ב linkedin
שיתוף ב telegram
שיתוף ב email

תגובות פייסבוק

תגובות חשבון וורדפרס

כתיבת תגובה

סגירת תפריט